28 juni 2015

"blouse with collar"

De meeste van jullie zullen "The Great British Bake Off" wel kennen, de bakwedstrijd met - vaak heel getalenteerde - amateur bakkers, die ook op de Vlaamse tv te volgen is. Maar misschien weten jullie niet dat er ook zoiets bestaat als "The Great British Sewing Bee", een, u raadt het al, naaiwedstrijd met hobbynaaiers. Er zijn enkele afleveringen te vinden op youtube, en ik wacht nog steeds vol ongeduld tot een Vlaamse zender beslist om de serie uit te zenden. Een van de kandidates van het eerste seizoen, Tilly (die trouwens helemaal niet de beste naaister was, maar wel een leuke eigen stijl had) heeft een eigen populaire blog en een bestseller boek, dat ook in het Nederlands is uitgegeven. Maar ik dwaal af. Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat er uit de Sewing Bee serie ook boeken ontsproten zijn waarvan ik er 2 in mijn bezit heb: deze en deze. De eerste is ook vertaald in het Nederlands, maar als je een beetje Engels kunt ben je goedkoper af met de originele versie te bestellen op Amazon. Uit het eerste boek maakte ik de "blouse with collar", wat in het nederlandstalige boek hoogstwaarschijnlijk "bloes met kraag" is, tenzij de vertaler heel creatief was.


De stof is een lucky vondst in de kringloop, voor de kraag gebruikte ik een kanten onderlegger.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten