10 oktober 2016

kiekeboe!

Hallo daar, hier ben ik nog eens :) Bloggen staat al een tijdje op een laag pitje, maar ik wou toch nog even delen wat ik de laatste maanden naaide voor mijn twee oudste. Ja, u leest het goed, "oudste", want kind nummer 3 is onderweg ;) Er zal dus ook nog een post komen met babygerief!

Wat ik dus zoal naaide de laatste tijd:


Een peignoir, de dochter vroeg er al lang naar en na lang uitstellen heb ik er toch eentje genaaid. Dat uitstellen bleek zo zijn reden te hebben, want ik heb er serieus mee gesukkeld. De lange boord langs de nek en de twee voorpanden moest een heel stuk verlengd worden (patroonfout!) en was een ramp om er netjes aan te naaien. Gevolg: hij is er helemaal niet netjes aangenaaid... Maar och ja, dochter was content en ik vind het eigenlijk wel leuk geworden.

patroon: Ottobre van een aantal jaar terug
stof: fleece uit de stoffenwinkel in Roesbrugge (vermoedelijk al lang uitverkocht ondertussen)


De dochter heeft die plezante leeftijd bereikt dat jurken uit den boze geworden zijn... (gelukkig komt er nog een babymeisje dat ik nog een aantal jaar in zelfgemaakte kleedjes kan wurmen!!) Jumpsuits zijn echter wel helemaal haar ding. Deze jumpshort was dan ook een grote hit deze zomer en herfst (en winter als het aan haar lag, dat kind heeft nooit koud!). Het was een vrij groot karwei om in elkaar te steken en de boordjes van onder heb ik achteraf nog moeten vastnaaien omdat ze telkens naar buiten kwamen piepen (zie foto). In mijn ogen wel echt een schitterend patroon!

patroon: Zephyr romper van Figgy's
stof: tricot van Alfabri, Beveren-Leie + blauwe katoen die ik nog liggen had


Nog een schoon polo'ke voor de zoon.

patroon: Charlie Zonen09
stof: Bora + oranje tricot uit de voorraad


Tegen beter weten in toch nog een jurkje genaaid voor de dochter (ik kon het echt niet laten...). Hopelijk wordt dochter 2 een echt meisje-meisje aan wie ik al die meisjesspullen kan doorgeven ;)

patroon: svdhz 2
stof: een Amerikaanse designer, maar weet niet meer de welke


Nog een hemdje voor de zoon.

patroon: Theo van Zonen09
stof: Michael Miller



En tenslotte nog een short en T-shirt voor de dochter. Een short waar eigenlijk een rekker in moest, maar dat bleek helemaal niet nodig te zijn.

patroon: T-shirt uit een Ottobre + Pim van Zonen09
stof: Bora

Voilà, u bent weer mee (of zo ongeveer toch...)

4 opmerkingen: